5 Aralık 2007 Çarşamba

das wiedersehen

özlemi$im. kendini hatirlamak icin iyi bir yöntem bu blog i$i. öyle hizli degisiyorum ki onca beni akilda tutmak zor oluyor. bak en son ne demi$im: "bugün yine güzel bi karar aldim, yurda tasinayim da bu seneyi biraz okul ve derse yakin gecireyim diyorum. hayirlisi mayirlisi.. ne olacak benim bu önemli kararlarim ya? :)"

bu kez gülümseyerek, ba$im dik bahsedebilirim önemli kararlarimdan. cünkü ne yapip edip yurda ta$indim bunu yazdiktan bir süre sonra. hatta 3 ay olmu$ bile, $a$ilacak $ey. zaman bu kadar hizli gecmese iyi olacak galiba. hayir bir $ey degil, sinavlar cok cabuk gelip kapiya dayaniyor, yoksa neyse ne (:

yurtta hayat gayet güzel gidiyor, bazen daha önce yapmaliymisim bunu diyorum ama her i$te bir hayir vardir ya, daha önce tasinmaya kalksaymisim bu kadar sevecegim, iyi anlasacagim ev arkadaslarim olmayabilirdi belki. $ansim yaver gitmeye devam ediyor anlayacagin. utanmasam insanlardan yana hep $ansliyim diyecegim, yaralarim kanarken sarkastik oluyor.

güzel $eyler olmaya devam ediyor. haftasonu yine stockholm'deydim. morot'la beraber, yine emre'de kaldik. morot'a bildigim yerlerini gezdirdim, cok yeni $eyler görmedim yani. belki o yüzden bu kez eski tanidiklar gibiydik. sokaklarini, meydanlarini, t-bana'sini bu kadar iyi tanimama ben bile $a$irdim.

ki$in "bir deneme yapmak" istedigim stockholm'ü yine de kar altinda göremedim. morot'a da benim gibi istanbul'u animsatti. ben slussen'i eminönü/sirkeci diye tanitmasam da öyle olurdu gibime geliyor (: ne karli, ne ye$illiydi $ehir. morot $ehri güzel zamaninda göremedigini varsayiyor bu yüzden. yine de benim icin güzel kelimesini hakeden ne cok $ey var orada. almanlarin "sich wohl fühlen" dedikleri $eyi i$te orada tamamen hissediyorum. ne sadece huzur, ferahlik, rahatlik; ne de tanidiklik, bildiklik hissi.. $imdi sözlükten baktim da, gönenc güzel bir kelimeymis, sözlük anlami kadar -belki daha cok- tinisi da anlatmak istedigim $eye yakin.

vasa müzesi bende yine ilk görüsümdeki kadar hayranlik uyandirdi. cocukken hayalini kurdugum her $ey gibi vasa. daha dogrusu kar$isina gecince kendimi yeniden cocuk gibi hissettiriyor. o kadar büyük, o kadar fantastik, o kadar güzel* ki cocukken inanip hayran oldugum sadece hayalini kurdugum masallarin vücut bulmu$ hali gibi. yeniden bir $eyler cizme istegi uyandiriyor dü$ündükce.

aa ilker uyandi!

günaydin!

* estetik kelimesinin eski türkce'deki karsiligi "bedii"ymi$, vay anasini..

Hiç yorum yok: