6 Eylül 2009 Pazar

gecmi$ini kesen adam: a ranable story

haftasonu iki birbirinden enteresan film izledik.

bilek kesenler/wristcutters: a love story kesinlikle son zamanlarda izledigim en güzel filmdi. acayip orjinal konusunu mu, basrol oyuncularinin tatliliklarini mi, araba koltugunun altindaki kara deligi mi, yolun ortasina yatmis horul horul uyuyan ulu bilge tom waits'i mi anlatayim bilmem.. o ne$eli müzikler de tahmin ettigim gibi gogol bordello imi$, acayip de yaki$mi$. en kisa zamanda bir yerlerden edineyim, tekrar tekrar izleyeyim.

gecmisi olmayan adam'i da özlem'le sabahin 3 bucugunda uykuya gecme filmi olarak sectik ama tüm yavasligina, sakinligine ragmen film süresince uykuya dalmaya kiyamadik. "helsinki usulü sefalet" diz boyu olmasina ragmen insanin icini karartmayan cok garip bir filmdi. filmin highlight'i bahcesinden 8 patates hasat eden anadolu cocugu M ve ac kom$usunun diyaloguydu. kom$usu, "yemek icin sogan da lazim, ben sogan koyayim sen patates" teklifiyle geliyor ama gecmisi olmayan adamimiz 8 patatesin 3'ünü ki$a saklayacak , 2'sini yeniden ekecek("biz ciftciler gelecegi de düsünmek zorundayiz, siz $ehir cocuklari gibi günümüzü gün edemeyiz"), 3'üyle de yemek yapip irma yengeyi davet edecek(öss problemi mübarek:), o yüzden $ehir cocugu olmayi reddedip "ani yakala yahu!" diyen komsusuna "hadi canim, hadi arkadasim" cekiyor. ((:

haftasonundan anlatilmasi gereken daha bir ton $ey var ama $imdi yanniz evime geri dönmenin üzüntüsü icinde layikiyla anlatamam diye bir sey yazmiyorum. yalniz $urasi belli ki, bu gidi$ son olmayacak (:

1 yorum:

Esterhazy dedi ki...

iki kere izledim ben o gecmisi olmayan adam filmini...sakari izletmisti isvec'te, bizim memleketin en unlu filmlerinden biridir diye...anam bi baktim ki yas 15ken, entel sinemasi broadway de izlemisim ben onu...ne kulturluyum lann deyip ovunmustum kendimle. guzel filmdir ama...sacma bi sekilde uyutmaz bi de hakkaten.

bi de; helsinki gibi sehir olmaz olsun....ne sefaleti ne luksu... basiretsiz sehir!